Van bestelling tot levering

Aanvraag ontvangen

Nadat we je order hebben ontvangen en deze is ingevoerd in het systeem ontvang je per email een bevestiging van je abonnement. In deze bevestiging kun je de bestelling teruglezen en nog een keer checken of al je gegevens goed staan.

Wil je de bestelling toch annuleren? Afhankelijk van het verkooppunt waar je hebt afgesloten is je wettelijke bedenktijd tussen de 0 en 14 dagen.

In behandeling

We doen er alles aan om je zo snel mogelijk aan te sluiten. Hiervoor zijn we echter ook afhankelijk van derden. Totdat de opleverdatum definitief is staat je order bij ons in behandeling.

Leverdatum bekend

Ongeveer 14 dagen na je bestelling is de opleverdatum bekend en ontvang je bericht op het door jou opgegeven e-mailadres. We doen ons uiterste best om de gewenste datum te realiseren maar de uiteindelijke opleverdatum kan soms afwijken. Op deze pagina kun je vanaf dat moment meer informatie over de actuele status van je levering vinden. Houd hiervoor wel je ordernummer bij de hand!

Levering en installatie

Zodra de opleverdatum bekend is wordt indien je gekozen hebt voor een monteur een afspraak gemaakt voor de installatie. Het installatiepakket met alle benodigdheden wordt 4-7 dagen voor de opleverdatum afgeleverd door PostNL. Je krijgt van ons een email op het moment dat we het versturen. Ben je niet thuis dan kun je het pakket binnen 1 week met de afhaalbon bij het aangegeven PostNL servicepunt afhalen. Heb je gekozen voor een monteur dan komt deze op de afgesproken dag en tijd langs om dit te installeren.

De bezorgdiensten in Nederland hebben het erg druk. Het kan daarom gebeuren dat het bezorgen van je installatiepakket iets langer duurt dan normaal. Lees meer over wat het coronavirus betekent voor Online.nl.

Opgeleverd

Je kunt nu gaan genieten van de dienst(en) van Online.nl. Heb je ook voor Bellen van Online.nl gekozen? Slim, want zo bel je zeer voordelig. En als je hebt aangegeven dat je je huidige telefoonnummer wilt behouden, dan wordt dat nummer uiterlijk 5 werkdagen na oplevering van Online.nl internet overgezet. Tot dat moment ben je bereikbaar op het tijdelijke telefoonnummer dat je tegelijkertijd met je installatiepakket van ons ontvangt.

Overstapservice

Tijdens het bestellen kun je aangeven of je gebruik wilt maken van onze gratis overstapservice. Wij zeggen dan je oude abonnementen voor je op. Het kan zijn dat je iets langer moet wachten op je oplevering. We wachten namelijk totdat je oude contract opgezegd kan worden. Zo besparen we je vervelende dubbele kosten!

Maak je geen gebruik van onze overstapservice? Vergeet dan niet om je oude abonnementen tijdig op te zeggen.

Meer weten?

Neem contact met ons op of lees hieronder de antwoorden op de meest gestelde overstapvragen:

  1. Waar kan ik de handleiding van mijn modem vinden?
  2. Wat is de username/password van mijn Zyxel modem?
  3. Mijn PC/laptop/telefoon kan geen draadloze verbinding maken met het modem.
  4. Waar vind ik de WPA sleutel?
  5. Mijn wat oude laptop of Wi-Fi-dongle kan geen draadloze verbinding maken met het modem terwijl het WLAN lampje wel brandt.
  6. Hoe kan ik op mijn Windows computer een vast (statisch) IP-adres instellen?