
Super compleet Internet & TV
Standaard een groot aanbod aan tv-zenders. Inclusief gratis ESPN Compleet (4 kanalen), live en on demand Films & Series, waaronder alles van Film1, Canal+ en Lionsgate+.
Heb je hulp nodig bij de installatie of aansluiting van je modem, wifi, tv-ontvanger of telefoon? Maak dan gebruik van onze monteursservice. Wij zorgen dan dat de installatie voor je geregeld wordt.
Let op: een monteur inschakelen brengt kosten met zich mee. Er gelden verschillende tarieven voor installatiehulp en/of technische ondersteuning. De hoogte van de kosten van een monteursbezoek zijn afhankelijk van de werkzaamheden en het type monteur. We hebben drie soorten monteurs: de installatiemonteur, de servicemonteur en de wifi-monteur.
De installatiemonteur komt op jouw verzoek voor hulp bij een installatie en kost €79 per bezoek.
Heb je gekozen voor een installatiemonteur bij het bestellen van je abonnement? Dan krijg je ongeveer 10 dagen voor de activering van je abonnement een e-mail. Hiermee plan je een afspraak in. Hou er bij het maken van een afspraak rekening mee dat de monteur pas kan komen als je abonnement geactiveerd is.
Heb je geen installatiemonteur aangevraagd bij het bestellen, maar kom je er toch niet helemaal uit?
Neem dan contact met ons op. Samen lopen we de installatie door en indien nodig plannen we een installatiemonteur in. Dit valt onder de installatiegarantie en dus zijn de monteurskosten voor rekening van Online.nl. Standaard sluit de installatiemonteur het modem aan op 1 bekabeld apparaat en 1 draadloos apparaat*. Heb je ook gekozen voor Interactieve TV en/of Bellen? Dan sluit de monteur dit uiteraard ook aan. Na de installatie checkt de monteur ook je wifi-netwerk. Zie onze voorwaarden van de wifi-meting hieronder.
* We sluiten telefoon of tablets aan vanaf Android-versie 7.0 en iOS versie 14. PC’s of laptops sluiten we aan vanaf Windows versie 10 en MacOS vanaf versie 14.
• Installatie van internet en wifi
• Installatie van Interactieve TV en Bellen (indien van toepassing)
• Installatie na verhuizing
• Overstap naar glasvezel
• De installatiemonteur boort geen gaten en werkt geen kabels weg
• Plaatsing van het modem kan afhankelijk zijn van de locatie van het aansluitpunt. De monteur geeft advies op basis van de mogelijkheden bij jouw aansluitpunt
• De wifi-check is binnenshuis (dus bijvoorbeeld niet in het tuinhuisje) op de verdieping waar het modem hangt, of een verdieping hoger of lager
• De aanleg van bekabeling in kruipruimtes is uitgesloten
• Als extra optie is het mogelijk om een extra stopcontact te laten plaatsen door de monteur. Hieraan zijn meerkosten verbonden.
De internet servicemonteur kan langskomen voor technische ondersteuning en kost €79 per bezoek. Heb je een storing die door je eigen toedoen is ontstaan? Dan geldt een eigen bijdrage van € 45. Dan geldt een eigen bijdrage van €45. Heeft de storing een externe oorzaak of valt de oorzaak binnen de verantwoordelijkheid van Online.nl? Dan betaal je niets. Voor een extra wifi-check bedragen de kosten €10.
Als een storing wordt veroorzaakt omdat het Online.nl modem of de tv-ontvanger kapot is, of een oorzaak heeft buiten uw woning en invloedsfeer, dan worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht.
Voor storingen waarvan de oorzaak binnen de woning en/of jouw invloedsfeer ligt, rekenen we een eigen bijdrage van € 45. Denk hierbij bijvoorbeeld aan:
• Storingen die worden veroorzaakt door beschadigde of foutief aangesloten apparatuur
• Kabels die breuken vertonen
• Storingen die zijn veroorzaakt door externe apparaten apparaten zoals een wifi-versterker van een andere leverancier.
Oorzaken waarbij een eigen bijdrage geldt zijn onder andere:
• Niet goed aangesloten hoofdtelefoonlijn (het zogheten ISRA punt)
• Hardware is niet goed aangesloten
• Problemen met eigen (rand)apparatuur (bijvoorbeeld Devolo/Powerplug)
• Kabels verkeerd aangesloten of defect, zichtbare kabelbreuk
• Problemen met andere dan door Online.nl meegeleverde kabels
• Problemen met wifi (behalve als deze defect is)
• Problemen met eigen materiaal
• Zichtbare schade aan het ISRA/aansluitpunt
• Geen probleem gevonden (we rekenen € 45 eigen bijdrage)
Let op: de bekabeling tussen het modem en de computer, tv en/of telefoon hoort te lopen via bestaande doorvoermogelijkheden, zoals loze leidingen of langs plinten.
Het ISRA/aansluitpunt moet vrij toegankelijk zijn voor de monteur. Wanneer dit niet het geval is, is eventuele schade aan behang, verf, stucwerk of dergelijke niet verhaalbaar.
De wifi-monteur controleert het wifi-signaal in huis en geeft advies over instellingen, plaatsing van het modem en eventueel het plaatsen van extra wifi-punten. De wifi-monteur kost €60 per bezoek.
Wifi-thuis Check & Fiks:
• We installeren en plaatsen het modem zo dat je de beste wifi-ervaring hebt
• Standaard wifi check en meting op 3 plekken in huis
• Draadloos aansluiten van 3 apparaten in het huis*
• Advies op maat: eventueel vervangen van oude apparatuur of het plaatsen van een extra wifi-punt
* We sluiten telefoon of tablets aan vanaf Android versie 7.0 en iOS versie 14. PC’s of laptops sluiten we aan vanaf Windows versie 10 en MacOS vanaf versie 14.
• Plaatsing van het modem kan afhankelijk zijn van het aansluitpunt. De monteur zal advies geven op basis van de mogelijkheden op de plek van jouw aansluitpunt.
• Wifi check is binnenshuis (dus bijvoorbeeld geen tuinhuisje) op de verdieping waar het modem staat, of een verdieping hoger of lager.
• Een Wifi-monteur installeert alleen de geleverde apparatuur van Online.nl (modem en wifi-punten)
• Een wifi-monteur boort geen gaten en werkt ook de kabels niet weg
Het aanvragen van een servicemonteur gaat altijd via onze klantenservice. De wifi-monteur kun je ook aanvragen via Mijn Online.nl. Heb je een monteur aangevraagd? Dan krijg je van ons een e-mail en smsje met een link om een afspraak in te plannen. Zo kun je zelf een datum kiezen die goed uitkomt.
Heb je een monteur aangevraagd? Dan krijg je van ons een e-mail en smsje met een link om een afspraak in te plannen. Via deze link kun je deze afspraak ook verzetten of annuleren. Let wel op dat je dit uiterlijk 24 uur vóór de afspraak doet. Doe je het binnen 24 uur voor de afspraak, dan brengen we €45 voorrijkosten in rekening.
De werkzaamheden nemen doorgaans maximaal een uur in beslag. Zorg er dus voor dat je tot minimaal één uur na de afgesproken tijd aanwezig kunt zijn.
Heb je een (extra) stopcontact nodig voor de installatie van internet? Dit kan de monteur voor je verzorgen. Hieraan zijn voorwaarden verbonden:
• Geldt alleen voor een stopcontact in de meterkast. Wil je ergens anders een stopcontact dan moet je dit zelf regelen.
• Kosten zijn €62,50. Ook bij een gratis installatie monteur, aangezien dit niet onder de standaard installatie garantie valt.
• Word door een installatiemonteur gedaan voor glasvezel (zowel DELTA Netwerk als KPN)
Hier vind je alles over aansluitpunten
0
Chat
vandaag
Ben je al klant bij Online.nl of ben je ooit klant geweest?
Ja
Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl
Ja
Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl
Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij je in te loggen met je Online.nl inloggegevens
Loginnaam vergeten.
Wachtwoord vergeten
Ik ben nog geen klant
Je login is hetzelfde als het emailadres waarmee je je hebt aangemeld voor Canal Digitaal. Weet je dat emailadres nog?
Ja
Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl
Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij je in te loggen met je Online.nl inloggegevens
Leuk dat je bij ons komt kijken!
Er zijn geen resultaten gevonden. Probeer een andere zoekterm...
Typ minstens 2 karakters om te beginnen met zoeken...
Standaard een groot aanbod aan tv-zenders. Inclusief gratis ESPN Compleet (4 kanalen), live en on demand Films & Series, waaronder alles van Film1, Canal+ en Lionsgate+.
Over op supersnel en stabiel glasvezel internet? Check het beste aanbod op jouw adres!
Standaard een krachtig wifi-modem met ingebouwde mesh-technologie. Met Wifi Extra haal je het beste uit je wifi-bereik!.
Hier vind je actuele meldingen en storingen. Probeer ook onze stap-voor-stap oplossingen.
Meldingen en storingenHeb je een vraag? Chat, bel, of stuur een bericht via een van onze social media kanalen.
ContactHier leggen we je stap voor stap uit hoe je de installatie van internet, tv en bellen het beste kunt aanpakken.
InstallatieOveral in huis een betrouwbare en stabiele wifi-verbinding met Wifi Extra.
Wifi ExtraProblemen met tv kijken? We helpen je met oplossingen.
TelevisieWist je dat je zelf ook heel vaak stap voor stap tot een oplossing kunt komen?
Handige infoThere are no records