Wifi van Online.nl

Wifi Extra

Met Wifi Extra van Online.nl gaan we samen aan de slag om bij jou thuis voor een betrouwbare, stabiele en supersnelle wifi-verbinding te zorgen. En niet alleen in de woonkamer, maar overal in het huis. Met een goed geïnstalleerd wifinetwerk haal jij altijd het maximale uit je internetverbinding.

Hoe optimaliseer ik mijn wifi?

1. Zelf aan de slag

Met onze stap-voor-stap instructies op de website helpen we je om zelf heel gemakkelijk je wifi te verbeteren en problemen op te lossen. Ook denken we graag met je mee met video’s, handleidingen en tips & tricks.

Naar de wifi-omgeving
2. Wifi-scan

Kom je er zelf niet uit? Dan gaan wij voor je aan de slag. Neem contact op met de klantenservice via 088 0038500 (lokaal tarief)! Met jouw toestemming doen we op afstand een check op het modem, de instellingen en andere apparatuur. Werkt je wifi niet naar behoren? Dan zorgen we dat je een supersterk modem van ons krijgt. We zitten voor je klaar!

088 0038500
3. Wifimonteur

Als we er telefonisch niet uit komen, zorgen we dat er een wifimonteur bij je langs komt om thuis je wifiverbinding te fiksen met de Wifi-thuis Check & Fiks. Een wifimonteur doet een complete scan en geeft advies op maat. Heb je een verouderd modem? Dan kun je deze direct vervangen.

Mijn Online.nl

Veel gestelde vragen

  1. Wat is wifi?

    Met wifi van Online geniet je van snel, stabiel en draadloos internet. Je kunt je apparaten hierop aansluiten zónder kabels. Wifi werkt namelijk met radiogolven in plaats van met kabels. Deze radiogolven, oftewel het wifi-signaal, komen uit het toegangspunt op je modem. Daarom is het belangrijk dat je modem goed geplaatst is, zodat je de beste wifi hebt.

  2. Wat is Wifi Extra?

    Met Wifi Extra gaan we samen aan de slag om bij jou thuis voor perfecte wifi te zorgen.

    • Met de wifi checklist kun je zelf heel veel doen om je wifi-verbinding te verbeteren
    • Wil je advies of kom je er niet uit? Neem dan contact met ons op. Met jouw toestemming doen we op afstand een check op het modem, de instellingen en andere apparatuur. Werkt je wifi niet naar behoren? Dan zorgen we dat je een supersterk modem van ons krijgt. Deze kun je kosteloos ontvangen in combinatie met een verlenging van je contract.
    • Wil jij ter plekke thuis je wifi laten fiksen? Kies dan voor de Wifi-thuis Check & Fiks! De wifimonteur doet dan een complete wifiscan bij jou thuis. Je krijgt advies op maat tegen een scherpe prijs. Heb je verouderde apparatuur of een extra wifi-punt of kabel nodig? Dan regelt de monteur dit direct voor je.

  3. Je wifisnelheid meten

    Met een speedtest kun je heel makkelijk zelf checken hoe snel je internet- en wifi-verbinding is in huis. Door de speedtest op verschillende plekken in huis uit te voeren, zie je direct waar het signaal misschien iets minder sterk is.

  4. Zyxel Mpro Mesh app

    Download (Android of iOS) en installeer de Zyxel Mpro Mesh app om eenvoudig te controleren of je wifi-punt correct is aangesloten en te zien welke apparaten wel of geen goed bereik hebben.


  5. Eigen apparatuur voor wifi gebruiken

    Eventueel kun je ook je eigen apparatuur gebruiken als extra router, repeater of accespoint om je wifiverbinding te verbeteren. Het is verstandig om zoveel mogelijk apparaten bekabeld aan te sluiten. Zo weet je zeker dat je altijd het maximale uit je internetverbinding haalt.

  6. Wat doet en kost een wifimonteur?

    De wifimonteur controleert het wifisignaal in huis en geeft advies over instellingen, plaatsing van het modem en eventueel het plaatsen van extra wifi-punten. De wifimonteur kost € 60 per bezoek.

    Wifi Check & Fiks:

    • We controleren en plaatsen het modem zodat je de beste wifi-ervaring hebt
    • Standaard wifi check en meting op 3 plekken in huis
    • Draadloos aansluiten van 3 apparaten in het huis*
    • Advies op maat: eventueel vervangen van oude apparatuur of het plaatsen van een extra wifi-punt

    * We sluiten telefoon of tablets aan vanaf Android versie 7.0 en iOS versie 14. PC’s of laptops sluiten we aan vanaf Windows versie 10 en MacOS vanaf versie 14.

    Meer over onze monteurs.

  7. Waarom heb ik een extra wifi-punt nodig?

    In ongeveer 25% van de huizen is het wifisignaal niet in alle ruimtes even sterk. Dit kan liggen aan de grootte van de woning, maar kan ook een andere oorzaak hebben. Wist jij dat een magnetron, babyfoon, betonstaal in je muren, apparatuur van de buren, vloerverwarming en/of geluidsfolie in de vloer bijvoorbeeld ook effect kan hebben op je wifi-signaal? Met een wifi-punt van Online.nl is slechte wifi verleden tijd en heb je overal in huis een supersnelle wifiverbinding.

  8. Heb je een ander modem?

    Als je thuis glasvezel hebt via Delta Fiber Nederland (DFN), is de kans groot dat je thuis een FRITZ!Box modem hebt. Via de website van FRITZ!Box kun je repeaters bestellen om je netwerk uit te breiden.

    Heb jij thuis een ander modem? Dan kan het zijn dat je nog een iets ouder model in huis hebt. Geen probleem! Neem contact op met onze klantenservice via 088 0038500 (lokaal tarief) om het nieuwste wifi-modem te bestellen. Deze kun je kosteloos vervangen in combinatie met een verlenging van je contract.