Verhuizen in 5 stappen

Ga je binnenkort verhuizen? Dan helpen we je graag een handje, zodat jij meer tijd over houdt om in te pakken. Hieronder leggen we je stap voor stap uit wat je kunt verwachten.



Doe de postcodecheck

Ga naar Mijn Online.nl of doe de postcodecheck om te zien of je huidige abonnement ook beschikbaar is op je nieuwe adres. Misschien is er wel een hogere snelheid mogelijk!

Geef je verhuizing door

Geef je verhuizing zo snel mogelijk aan ons door. Doe dit minimaal 4 weken van tevoren zodat je zeker weet dat je in je nieuwe woning ook kunt genieten van het compleetste pakket voor de beste prijs. Je kunt je verhuisdatum via Mijn Online.nl doorgeven. Je kunt inloggen met de bij jou bekende combinatie van gebruikersnaam (online.nl e-mailadres) en wachtwoord. 

Apparatuur

Verhuis jij je abonnement mee naar je nieuwe adres? Dan kun je het modem, de tv-ontvanger en alle kabeltjes meenemen naar je nieuwe huis, en daar weer eenvoudig aansluiten.

Belangrijk:
Ziet het aansluitpunt in je nieuwe huis er iets anders uit dan in je huidige woning? Zorg dan dat je de handleiding goed volgt die je ontvangt bij je nieuwe apparatuur, of check de handleidingen op onze website. Ga jij voor KPN glasvezel in je nieuwe woning? Dan komt er eerst een KPN monteur langs om het glasvezelmodem aan te sluiten op het glasvezelaansluitpunt. Hiervoor krijg je een e-mail of sms om een afspraak te maken.

Aansluiting

Wij zorgen ervoor dat de aansluiting op je oude adres op de afgesproken datum wordt afgesloten en wordt verhuisd naar je nieuwe adres. Je ontvangt een e-mail van ons als de verhuizing afgerond is. Vanaf dat moment kun je op je nieuwe adres gebruik maken van onze diensten, en zijn de diensten op het oude adres afgesloten.

Installatie

Nadat je de e-mail van ons hebt gekregen dat de verhuizing is afgerond, kun je aan de slag met de installatie. Hulp nodig? Check dan eens onze installatievideo en handleidingen.




Verhuis je naar het buitenland?

Ga je verhuizen naar het buitenland? Dan heb je het recht om je contract bij Online.nl kosteloos op te zeggen. Het enige wat wij nodig hebben, is een bewijs dat je in het buitenland woont.

  1. Wat voor bewijs moet ik opsturen?

    Het meest eenvoudige is een bewijs van inschrijving. Dit bewijs kun je aanvragen via Mijn Overheid.nl. Je hebt een schermafbeelding nodig waarop je nieuwe adres duidelijk zichtbaar is. Lukt dit niet? Dan is een schermafbeelding van een bankafschrift waar je nieuwe adres duidelijk op staat, ook voldoende. Zorg ervoor dat het volgende duidelijk zichtbaar is:

    Het nieuwe adres
    Dat het om een bankafschrift of een bewijs van inschrijving gaat
    De datum

  2. Hoe stuur ik het bewijs op?

    Het bewijs van inschrijving voeg je als bijlage toe aan het contactformulier. Vul dan alleen nog je gegevens in en verstuur het formulier. De rest regelen wij.

  3. Apparatuur terugsturen?

    Je kunt de apparatuur kosteloos terugsturen naar het onderstaande adres:

    Online.nl
    t.a.v. afdeling retouren
    Antwoordnummer 1003
    4130 VP Vianen


    Meer informatie over het retourneren van apparatuur.

Verhuizen

Veelgestelde vragen

  1. Houd ik hetzelfde telefoonnummer en e-mailadres als ik verhuis?

    Blijf je binnen je huidige netnummergebied? Dan kun je je telefoonnummer meenemen naar je nieuwe adres. Verhuis je naar een ander netnummergebied? Dan krijg je een nieuw telefoonnummer. Je e-mailadres kun je altijd gewoon meenemen.

  2. Kan ik mijn verhuizing wijzigen of annuleren nadat ik de datum heb doorgegeven?

    Wordt je verhuizing toch iets later of gaat het niet door? Dat horen we graag zo snel mogelijk.

  3. Kan mijn abonnement wijzigen tijdens mijn verhuizing?

    Bij het doorgeven van de verhuizing krijg je de optie om een andere internetsnelheid te kiezen. Na de verhuizing kun je ook kijken naar eventuele nieuwe zenderpakketten. Kijk voor de mogelijkheden bij Mijn Producten in Mijn Online.nl of bel ons op 088 0038500 (lokaal tarief) zodat we met je mee kunnen kijken.

  4. Mijn huisgenoot blijft op het oude adres wonen en wil graag mijn abonnement overnemen. Kan dat?

    Ja, in sommige gevallen is het mogelijk om het contract over te dragen. Hier kun je het contractovernameformulier voor gebruiken. Het abonnement wordt dan volledig overgenomen door de persoon die op het oude adres achterblijft. Je kunt op je nieuwe adres dan zelf een nieuw abonnement afsluiten bij Online.nl.

  5. Moet ik mijn apparatuur terugsturen als ik verhuis?

    Als je je abonnement meeverhuist, kun je in de meeste gevallen je modem, tv-ontvanger etc. gewoon meenemen. Neem je nieuwe diensten waarvoor je nieuwe apparaten ontvangt, dan ontvangen we graag de oude apparaten die je in bruikleen hebt weer terug.