Je Online.nl abonnement opzeggen

Je kunt je abonnement bij Online.nl eenvoudig opzeggen. Dat kan direct online via het opzegformulier, of met persoonlijke hulp via onze klantenservice. Wat voor jou het makkelijkst is.

Hoe zit het met je contractduur?

Opzeggen kan altijd. Heb je nog een contractperiode in je overeenkomst, dan loopt je abonnement af aan het einde van deze periode. De einddatum staat in je opzegbevestiging.

Log in op Mijn Online.nl om je contractinformatie en huidige einddatum te bekijken.

Verhuizen

Ga je verhuizen of overstappen?

Vaak kun je je abonnement gewoon meenemen naar je nieuwe adres. Ben je van plan over te stappen? Dan kun je gebruikmaken van de Overstapservice van je nieuwe provider. Zij regelen de opzegging voor je.

Verlengen

Voldoet je huidige abonnement niet meer aan je wensen? Misschien wil je een hogere internetsnelheid of een TV-product toevoegen? Neem dan contact met ons op en we kijken samen wat mogelijk is. We kunnen je een aantrekkelijk aanbod doen als je je abonnement verlengt!

Opzeggen bij overlijden

Wanneer er iemand in je naaste omgeving overlijdt, heb je al genoeg aan je hoofd. Wij doen ons best om het zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

  1. Contract overnemen bij overlijden

    Blijft er na het overlijden van de abonnementhouder iemand anders op het adres wonen? Dan kun je het abonnement van Online.nl kosteloos overzetten op naam van deze persoon. Het enige dat we van je nodig hebben, is een kopie van de akte van overlijden en de gegevens van de nieuwe abonnee. Je kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen.

  2. Contract kosteloos opzeggen bij overlijden

    Wil je het abonnement per direct opzeggen? Geen probleem. Stuur ons een kopie van de overlijdensakte en wij beëindigen het abonnement per de datum van overlijden. De te veel betaalde abonnementskosten betalen we terug. Je kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen.

Apparatuur retourneren

Apparatuur terugsturen

Heb je opgezegd en apparatuur in bruikleen? Lees alles over apparatuur terugsturen

Veelgestelde vragen

  1. Wanneer stopt mijn abonnement als ik opzeg?

    Je opzegtermijn bedraagt één maand. De einddatum van je contract vind je in Mijn Online.nl.

    Na het eerste jaar kun je je abonnement dagelijks opzeggen.

  2. Hoe snel ontvang ik een bevestiging?

    Je krijgt meteen een bevestiging van je opzegging. Het duurt ongeveer een week om je aanvraag te verwerken. Wij bellen altijd nog even om je opzegging te bevestigen.

  3. Wanneer ontvang ik mijn laatste nota?

    Online.nl incasseert het bedrag van de laatste nota op een van de laatste vier werkdagen van de maand.

    Je betaalt je abonnementskosten vooraf. Eventuele verbruikskosten (zoals belkosten) brengen wij achteraf in rekening. Eventueel te veel vooruitbetaalde abonnementskosten verrekenen we met openstaande verbruikskosten. Het restant storten we terug.

    Bekijk je nota’s in Mijn Online.nl.

  4. Wat is de opzegtermijn?

    Je opzegtermijn bedraagt één maand. De einddatum van je abonnement vind je in Mijn Online.nl

  5. Wat zijn de kosten van opzeggen?

    Aan opzeggen zijn geen kosten verbonden. Zeg je op voordat je contract afloopt dan betaal je abonnementskosten tot de einddatum van je contract.

  6. Ik heb opgezegd, maar wil dit annuleren

    Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

  7. Ik heb pakketkorting. Wat betekent het als ik een of meer diensten opzeg?

    Beëindiging van je abonnement of een deel hiervan, kan betekenen dat eventuele pakketkortingen komen te vervallen.

    Beëindig je je tv-abonnement, dan zeg je automatisch ook producten op die hieraan verbonden zijn, zoals een extra zenderpakket. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld alleen gebruik te maken van het extra zenderpakket Ziggo Sport Totaal.

    Dit geldt ook voor bellen. Zeg je Bellen basis op, dan kun je ook geen gebruik meer maken van extra belpakketten.

  8. Moet ik mijn apparatuur terugsturen?

    Heb je apparatuur in bruikleen? Lees alles over apparatuur terugsturen.