Opzeggen van je abonnement

Wil je jouw abonnement bij een andere aanbieder opzeggen en overstappen naar Online.nl? Ga je verhuizen? Of overweeg je om je abonnement bij Online.nl te wijzigen of op te zeggen?

Op deze pagina vind je alle informatie die je nodig hebt.

Opzeggen

Verlengen

Voldoet je huidige abonnement niet meer aan je wensen? Misschien kun je inmiddels een hogere internetsnelheid krijgen of wil je Interactieve TV toevoegen. Neem dan contact met ons op via 088 0038500 (lokaal tarief) en we kijken samen wat mogelijk is. We kunnen je een aantrekkelijk aanbod doen als je je abonnement verlengt!

Waarom Online.nl?

  • Hoge kwaliteit voor een betaalbare prijs
  • Supersnel internet tot 500 Mb/s
  • Betrouwbaar KPN- of DFN-netwerk
  • Wil je overstappen naar Online.nl? Maak dan gebruik van onze Overstapservice.
Opzeggen
Verhuizen

Verhuizen

Ga je binnenkort verhuizen? We verhuizen je abonnement van Online.nl eenvoudig mee naar je nieuwe adres. Geef ons de gewenste verhuisdatum door en wij regelen de rest! Op de pagina verhuizen vind je meer informatie.

  1. Contract overnemen

    Ga jij verhuizen maar wil je huisgenoot je abonnement overnemen? Dat kan ook!

    Neem hiervoor contact met ons op.

Opzeggen bij overlijden

Wanneer er iemand in je naaste omgeving overlijdt, heb je al genoeg aan je hoofd. Wij doen ons best om het zo makkelijk mogelijk voor je te maken.

  1. Contract overnemen bij overlijden

    Blijft er na het overlijden van de abonnementhouder iemand anders op het adres wonen? Dan kun je het abonnement van Online.nl kosteloos overzetten op naam van deze persoon. Het enige dat we van je nodig hebben, is een kopie van de akte van overlijden en de gegevens van de nieuwe abonnee. Je kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen.

  2. Contract kosteloos opzeggen bij overlijden

    Wil je het abonnement per direct opzeggen? Geen probleem. Stuur ons een kopie van de overlijdensakte en wij beëindigen het abonnement dan per de datum van overlijden. De te veel betaalde abonnementskosten betalen we terug. Je kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen.

Opzeggen

Opzeggen

  1. Wil je toch weg?

    Jammer dat je je abonnement op wilt zeggen. Weet je dat er in veel gevallen inmiddels een hogere internetsnelheid mogelijk is op je adres? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

    Toch je Online.nl abonnement beëindigen? Ook daarvoor kun je telefonisch contact met ons opnemen.

  2. Opzegtermijn

    Wij beëindigen je abonnement op de door jou gewenste datum. Hou hierbij wel rekening met de einddatum van je contract en een opzegtermijn van 1 maand.

    Ga je voor de einddatum van je contract bij ons weg? Dan kunnen wij voor de resterende looptijd van je contract abonnementskosten in rekening brengen.

  3. Bevestiging opzegging

    Na opzegging ontvang je binnen 48 uur een bevestiging van je opzegging op het opgegeven e-mailadres.

  4. Apparatuur in bruikleen

    De apparatuur die je van ons in bruikleen hebt, zoals een modem of tv-ontvanger, stuur je naar ons terug. Hiervoor sturen we je een retourdoos. Terugsturen is helemaal gratis. Kijk hier voor meer informatie over het retourneren van apparatuur.

Veelgestelde vragen

  1. Wanneer ontvang ik mijn laatste nota?

    - Online.nl incasseert het bedrag van de laatste nota op een van de laatste vier werkdagen van de maand.
    - Je betaalt je abonnementskosten vooraf. Eventuele verbruikskosten (bijvoorbeeld belkosten) brengen wij achteraf in rekening. Het eventueel te veel vooruitbetaalde abonnementsgeld wordt verrekend met de eventueel openstaande verbruikskosten. Het restant storten we terug. Je kunt jouw laatste nota’s inzien via Mijn Online.nl.

  2. Wat is de termijn voor het opzeggen?

    Eén maand voordat je contract afloopt, is de eerst mogelijke datum om op te zeggen.

  3. Wat zijn de kosten van opzeggen

    Er zijn alleen kosten voor opzeggen als je contract nog niet is afgelopen.

  4. Ik heb opgezegd, maar wil dit annuleren

    Tot de dag van opzegging kun je de opzegging nog annuleren. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op.

  5. Ik heb pakketkorting. Wat betekent het als ik een dienst opzeg?

    Beëindiging van je abonnement of een deel hiervan, kan ervoor zorgen dat eventuele pakketkortingen komen te vervallen. Beëindig je Interactieve televisie, dan zeg je automatisch ook producten op die hieraan verbonden zijn, zoals een extra zenderpakket. Het is dus niet mogelijk om bijvoorbeeld alleen gebruik te maken van het extra zenderpakket Ziggo Sport Totaal. Dit geldt ook voor bellen. Vervalt Bellen basis in je abonnement, dan kun je ook geen gebruik meer maken van extra belpakketten.