Is er een bedrag van je rekening afgeschreven, maar begrijp je niet precies hoe dit bedrag tot stand is gekomen? Of is het bedrag anders dan je had verwacht? Je kunt je nota’s bekijken door in te loggen op Mijn Online.nl. Je kunt inloggen met de bij jou bekende combinatie van gebruikersnaam (online.nl e-mailadres) en wachtwoord. Deze gegevens heb je van ons ontvangen na registratie. Weet je dit niet meer? Dan kun je je wachtwoord opnieuw opvragen.

  1. Betalingsmogelijkheden

    Automatiche incasso
    De meeste klanten kiezen voor automatische incasso: het is gratis, betrouwbaar en makkelijk. We schrijven de abonnementskosten iedere maand automatisch van je rekening af. Dat gebeurt altijd gedurende de laatste vier werkdagen van de maand. Je kan drie dagen voordat de automatische incasso plaatsvindt je nota bekijken in Mijn Online.nl.

    Betaal je nog niet via automatische incasso? Vraag het aan met de machtigingskaart!!

    Accept e-mail
    Als je betaalt per ‘accept-e-mail’ krijg je voor elke nieuwe betaalperiode een e-mail met een betaalverzoek. Je kunt je nota dan direct betalen via internet (iDEAL).

    Heb je een automatische incasso-betaling gemist? Dan ontvang je een herinnering per e-mail, waarmee je eenvoudig via iDEAL kunt betalen.

  2. Nota toelichting

    In de video aan de rechterkant leggen we je stap voor stap uit hoe je nota is opgebouwd. Vind je het fijner om dit op je gemak terug te lezen? Check dan de digitale toelichting van je nota.

  3. Afschrijvingsdatum

    Online.nl berekent de abonnementskosten vanaf de eerste van de maand tot en met de laatste dag van de maand. Omdat er een verschil kan zijn tussen je nieuwe-en oude afrekenperiode is het mogelijk dat je nota éénmalig afwijkt. Vanaf de volgende nota brengen we de abonnementskosten gewoon per maand in rekening.

Veelgestelde vragen

  1. Wat is het rekeningnummer van Online.nl?

    Het rekeningnummer van Online.nl is NL98 CITI 2032 3067 86.

  2. Hoe kan ik een accept-e-mail betalen?

    Je betaalt door simpelweg op de betaalknop (met het bedrag erin) te klikken. Je komt dan op de beveiligde betaalpagina en ziet meteen de notagegevens. Je betaalt gewoon via je eigen bank (met iDEAL) en ziet precies wat je aan wie betaalt.

  3. Hoe weet ik dat ik betaald heb?

    Als je betaald hebt via een accept-e-mail, verandert de betaalstatus direct van blauw naar groen. Simpel en duidelijk.

  4. De betaalstrook in de e-mail is rood. Wat betekent dit?

    Een roodgekleurde betaalstrook betekent dat de betaaltermijn is verstreken. Deze accept-e-mail is vervallen en kan niet meer gebruikt worden om te betalen. Via Mijn Online.nl kun je alsnog de betaling van de nota voldoen.

  5. Wat als ik een accept-e-mail per ongeluk heb verwijderd?

    Kijk onder ‘verwijderde items’ in je mailbox en plaats de accept-e-mail terug in je inbox. Is de e-mail ook verwijderd uit je ‘verwijderde items’? Via Mijn Online.nl kun je alsnog de betaling van de nota voldoen.

  6. Ik heb net betaald, maar de betaalstatus geeft dat nog niet aan. Hoe kan dat?

    Na de betaling geeft de accept-e-mail de nieuwe status van de betaling direct weer. Ververs de pagina of open de e-mail opnieuw voor de actuele status. Je kunt een accept-e-mail nooit dubbel betalen.

  7. Kan ik een accept-e-mail doorsturen?

    Je kunt een accept-e-mail net als een gewone e-mail naar iemand doorsturen. Een accept-e-mail kan niet dubbel betaald worden: als één van de twee ontvangers (de eerste ontvanger of degene naar wie de accept-e-mail doorgestuurd is) de betaling heeft voldaan, toont de accept-e-mail bij beide ontvangers de status 'betaald'.