Vervang de kabels

Als het WAN- of DSL-lampje op het modem niet brandt, krijgt het modem geen verbinding met ons netwerk. Mogelijk is er iets mis met de bekabeling tussen het modem en het aansluitpunt. Je kunt dit waarschijnlijk oplossen door de kabel die voor deze verbinding zorgt te vervangen.

Heb je geen reservekabel meer? Klik hier voor meer informatie over de verschillende kabels zodat je zeker weet dat je de correcte kabel gebruikt.

Informatie over kabels

Klik hier voor onze installatiehandleidingen om zeker te weten dat je de kabels goed terug zet.

Installatiehandleidingen

Volg hiervoor de volgende stappen voor DSL:

  1. Verwijder de telefoonkabel tussen het modem en het aansluitpunt.
  2. Sluit een nieuwe telefoonkabel aan op het aansluitpunt (we leveren één reservekabel in het installatiepakket)
  3. Sluit de andere zijde aan op de DSL-poort van het modem

Volg hiervoor de volgende stappen voor Glasvezel:

  1. Verwijder de Ethernetkabel tussen het modem en glasvezelmodem
  2. Sluit een nieuwe Ethernetkabel aan op het glasvezel modem (we leveren één extra ethernetkabel in het installatiepakket)
  3. Sluit de andere zijde aan op de glasvezel poort (WAN)

Controleer het modem opnieuw. Brandt het DSL- of WAN-lampje?

Ja, het WAN- of DSL-lampje brandt
Nee, geen van deze lampjes brandt