We nemen je graag gratis bij de hand!

Kies je voor Online.nl, dan kies je ook voor complete service. Online.nl vindt dat overstappen best een feestje mag zijn. Jouw feestje, om precies te zijn. We nemen je dan ook graag bij de hand en regelen alles. Van het opzeggen van je huidige abonnementen tot ondersteuning bij de (toch al makkelijke) installatie. Met onze Installatie Garantie garanderen wij dat de installatie van Interactieve TV, Internet en Bellen gewoon lukt en jij straks zonder problemen kunt genieten van je abonnement! Dus leun lekker achterover en laat ons het werk doen.

Hoe werkt overstappen naar Online.nl ?

Heel snel. En heel eenvoudig. Wij regelen namelijk alles. Bestel je favoriete Online.nl pakket en je zet onze specialisten meteen aan het werk. Je hoeft zelfs je huidige contracten met internet-, tv- en vaste telefoonaanbieders niet op te zeggen. Als je voor onze overstapservice kiest, doen wij dat namelijk voor je. Helemaal gratis. En zonder 'down time'.
Kies je voor de overstapservice? Dan sturen we ter controle jouw gegevens door naar je huidige provider. We sturen de volgende gegevens door:

- Adresgegevens waar het abonnement op is aangevraagd
- Naam van de abonnementhouder
- Laatste 3 cijfers van het IBAN nummer

Om jouw overstap goed te kunnen regelen, is het belangrijk dat de gegevens die je bij ons opgeeft overeenkomen met de gegevens bij je huidige provider. Als je bij ons bijvoorbeeld een ander adres of een ander rekeningnummer doorgeeft, dan zal de overstap niet direct geaccepteerd worden. Heb je per ongeluk verkeerde gegevens doorgegeven? Neem dan contact met ons op om de juiste informatie door te geven. We zullen je ook altijd een e-mail sturen als we zien dat de gegevens niet overeenkomen.

Wil je het telefoonnummer van je huidige abonnement overnemen? Geef dit nummer dan ook door bij het bestellen. Overstappen naar Online.nl is daarna een kwestie van achteroverleunen en ons het werk laten doen.

Let op: we zeggen alleen internetabonnementen of volledige pakketten voor je op. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een abonnement met internet en tv, of internet, tv en bellen. Losse producten zoals alleen bellen of alleen tv zeggen we niet op.

Om te voorkomen dat je dubbele abonnementskosten krijgt, checken we sinds 1 januari 2021 ook of je misschien nog een resterende contractperiode verplichting bij je huidige provider hebt. Als we dat zien, stellen we automatisch de oplevering uit tot dat moment. Heb je de overstap na 27 mei 2021 aangevraagd? Dan heb je ook de keuze gekregen om zo snel mogelijk op te zeggen, zonder rekening te houden met de einddatum bij je vorige provider. Als je hiervoor hebt gekozen, kan het dus zijn dat je nog een rekening van de resterende contractkosten krijgt van je vorige provider.

Lukt het bij de levering niet om je abonnement zelf te installeren? Bekijk dan eens onze installatievideo (alleen voor DSL aansluitingen) en handleidingen. Kom je er echt niet uit? Geen nood, neem dan contact op met onze klantenservice en we praten je er doorheen. En mocht ook dat niet helpen, dan sturen we met de gratis Installatie Garantie gewoon een monteur naar je toe. Zonder extra kosten.

Meer weten?

Neem contact met ons op of lees hieronder de antwoorden op de meest gestelde overstapvragen:

  1. Moet ik zelf mijn contract(en) opzeggen?

    Dat kan, maar hoeft niet. Als je kiest voor onze overstapservice verzorgen wij dat namelijk. Zonder extra kosten! Heb je nu een internetverbinding via DSL, glasvezel of kabel? Dan kun je bijna altijd gebruik maken van de gratis overstapservice. We hebben dan wel wat gegevens van je nodig, zoals je adresgegevens, je IBAN nummer en op welke naam je huidige abonnement staat. Wil je het telefoonnummer van je huidige abonnement overnemen? Geef dit nummer dan ook door bij het bestellen. Belangrijk hierbij is, dat de gegevens die je bij ons opgeeft, precies overeenkomen met de gegevens die bij je huidige provider bekend zijn. Deze gegevens geef je heel gemakkelijk door bij het doen van je bestelling. Eitje dus!

  2. Zit ik een tijdje zonder internet?
  3. Blijf ik telefonisch bereikbaar?
  4. Gaat overstappen snel?
  5. Wat moet ik zelf regelen?
  6. Hoe weet ik wanneer de overstap plaatsvindt?
  7. Help, ik heb het 'verkeerde' pakket besteld!

Vragen over je bestelling?

Ga naar www.online.nl/klantenservice/levering, log in met je klantgegevens en je ziet direct wat de status is van je bestelling. Of kijk op www.online.nl/service voor de meestgestelde vragen. Je vindt hier ook de contactgegevens van onze klantenservice.