Er is momenteel een internetstoring op onze zwarte Zyxel modems. Dit heeft effect op de automatische DNS instellingen van het modem. Hier leggen we je uit hoe je deze instellingen zelf kunt aanpassen. We zijn hiervan op de hoogte en doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Via deze pagina houden we je op de hoogte. Onze excuses voor het ongemak.

Update 15 september 2020 - 14:00 uur
Achter de schermen werken we hard aan een oplossing. We zien dat het aanpassen van de DNS-server bij een groot deel van onze klanten de oplossing is om de storing te verhelpen. Klinkt ingewikkeld, maar we leggen je graag stap voor stap uit hoe je dit zelf gemakkelijk kunt doen. Mocht je er nu echt niet zelf uitkomen, dan zitten we uiteraard klaar om je te helpen. Hou er wel rekening mee dat het wat drukker is dan normaal, waardoor het iets langer kan duren voordat we je te woord kunnen staan.

Update 15 september 2020 - 17:30 uur

In de loop van de avond zullen we een configuratiewijziging op afstand uitvoeren om dit op te lossen. Je hoeft hier verder zelf niets voor te doen. Alle instellingen zoals wifi-wachtwoord en netwerknaam blijven gewoon behouden.

Mocht je daarna nog steeds geen internet hebben, kan het helpen om het modem zelf even opnieuw op te starten door de stekker uit het modem te halen, 10 seconden te wachten en de stekker er daarna weer in te steken. Mocht dit niet helpen neem dan contact op met onze helpdesk.

Update 16 september 10.00 uur
De configuratiewijzigingen van gisteravond hebben helaas niet geholpen om de storing op te lossen. We blijven in onderzoek en doen alles om dit zo snel mogelijk op te lossen. In de tussentijd blijft het advies om zelf de DNS-server aan te passen.

Update 17 september 2020 – 14.00 uur
We hebben de oorzaak van de storing achterhaald en zijn nu bezig om dit stapsgewijs voor iedereen op te lossen. Mocht je nog geen internetverbinding hebben, check dan eens de instellingen voor de DNS-server waar we hierboven naar verwijzen.

Update 18 september – 12.30
De storing is voor een heel groot deel van onze klanten opgelost. Mocht je nog geen internetverbinding hebben, dan kun je zelf de DNS-instellingen aanpassen. Kom je hier niet helemaal uit? Dan helpen we je telefonisch graag verder.

Wij adviseren klanten die last hebben gehad van deze storing om het modem niet terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

 

Waar gaat je vraag over?

Hieronder kun je kiezen uit categorieën die passen bij je vraag.