Schakel een monteur in
Als je hulp nodig hebt bij de installatie en/of aansluiting van je modem, wifi, tv-ontvanger en/of telefoon, kun je gebruik maken van onze monteursservice. Wij zorgen dan dat de installatie voor je geregeld wordt!

Let op: een monteur inschakelen brengt kosten met zich mee. Er gelden verschillende tarieven voor installatiehulp en/of technische ondersteuning.

Kosten
De hoogte van de kosten van een monteursbezoek zijn afhankelijk van de werkzaamheden en het type monteur. We hebben drie soorten monteurs: de installatiemonteur, de servicemonteur en de wifimonteur.

Installatiemonteur
De installatiemonteur komt op jouw verzoek voor hulp bij een installatie en kost €79 per bezoek. Heb je geen installatiemonteur aangevraagd bij het bestellen, maar kom je er toch niet helemaal uit? Neem dan contact op met onze klantenservice. Samen kunnen we de installatie doornemen. Mocht dit niet lukken, dan kunnen we een installatiemonteur inplannen. Dit valt onder de installatiegarantie en dus zijn de monteurskosten voor rekening van Online.nl. Standaard sluit de installatiemonteur het modem aan op 1 bekabeld apparaat en 1 draadloos apparaat*. Heb je ook gekozen voor Interactieve TV en/of Bellen? Dan sluit de monteur dit uiteraard ook aan. Na de installatie zal de monteur ook een controle doen van je wifinetwerk. Zie onze voorwaarden van de wifimeting hieronder.

* We sluiten telefoon of tablets aan vanaf Android versie 7.0 en iOS versie 14. PC’s of laptops sluiten we aan vanaf Windows versie 10 en MacOS vanaf versie 14.

Wat voor installaties?
Installatie van internet en wifi en eventueel Interactieve TV, installatie na verhuizing, overstap naar glasvezel.

Voorwaarden installatiemonteur
• De installatiemonteur boort geen gaten en werkt ook de kabels niet weg.
• De installatiemonteur zal geen stroomvoorziening regelen
• Plaatsing van het modem kan afhankelijk zijn van het aansluitpunt. Monteur zal advies geven op basis van de mogelijkheden bij jouw aansluitpunt.
• Wifi check is binnenshuis (dus bijvoorbeeld geen tuinhuisje) op de verdieping waar het modem staat, of een verdieping hoger of lager.

Servicemonteur
Heb je een technische storing of algemene technische ondersteuning nodig? Dan kan er een servicemonteur langs komen. Heb je een storing die door je eigen toedoen is ontstaan of ben je als klant verantwoordelijk voor de storing? Dan geldt een eigen bijdrage van €45. Heeft de storing een externe oorzaak of valt de oorzaak binnen de verantwoordelijkheid van Online.nl? Dan betaal je niets. Als je gekozen hebt voor een extra wificheck zijn de kosten €10.

Wel of geen eigen bijdrage bij bezoek van de servicemonteur?

Geen eigen bijdrage
Als een storing wordt veroorzaakt omdat het Online.nl modem of de tv-ontvanger kapot is, of een oorzaak heeft buiten uw woning en invloedsfeer, dan worden hiervoor geen kosten in rekening gebracht.

Wel eigen bijdrage
Voor storingen waarvan de oorzaak binnen de woning en/of jouw invloedsfeer ligt, rekenen we een eigen bijdrage van €45. Denk hierbij bijvoorbeeld aan storingen die worden veroorzaakt door beschadigde of foutief aangesloten apparatuur, kabels die breuken vertonen of storingen die zijn veroorzaakt door externe apparaten apparaten zoals een wifi-versterker van een andere leverancier. Oorzaken waarbij een eigen bijdrage geldt zijn onder andere:

• Niet goed aangesloten hoofdtelefoonlijn (het zogheten ISRA punt)
• Hardware is foutief aangesloten
• Problemen met eigen (rand)apparatuur (bijvoorbeeld Devolo/Powerplug)
• Kabels verkeerd aangesloten of defect, zichtbare kabelbreuk
• Problemen met andere dan door Online.nl meegeleverde kabels
• Problemen met wifi (behalve als deze defect is)
• Problemen met eigen materiaal
• Zichtbare schade aan het ISRA/aansluitpunt
• Geen probleem gevonden (we rekenen € 45 eigen bijdrage)

Let op: de bekabeling tussen het modem en de computer, tv en/of telefoon dient te verlopen via bestaande doorvoermogelijkheden, zoals loze leidingen of langs plinten.

Het ISRA/aansluitpunt moet vrij toegankelijk zijn voor de monteur. Eventuele schade aan behang, verf, stucwerk of dergelijke als dit niet het geval is zijn niet verhaalbaar.

Wifimonteur
De wifimonteur controleert het wifisignaal in huis en geeft advies over instellingen, plaatsing van het modem en eventueel het plaatsen van extra wifi-punten. De wifimonteur kost €60 per bezoek.

Wifi-thuis Check & Fiks:
• We installeren en plaatsen het modem zo dat je de beste wifi-ervaring hebt
• Standaard wifi check en meting op 3 plekken in huis
• Draadloos aansluiten van 3 apparaten in het huis*
• Advies op maat: eventueel vervangen van oude apparatuur of het plaatsen van een extra wifi-punt

* We sluiten telefoon of tablets aan vanaf Android versie 7.0 en iOS versie 14. PC’s of laptops sluiten we aan vanaf Windows versie 10 en MacOS vanaf versie 14.

Voorwaarden van wifi-meting
• Plaatsing van het modem kan afhankelijk zijn van het aansluitpunt. De monteur zal advies geven op basis van de mogelijkheden bij jouw aansluitpunt.
• Wifi check is binnenshuis (dus bijvoorbeeld geen tuinhuisje) op de verdieping waar het modem staat, of een verdieping hoger of lager.
• Een Wifimonteur installeert alleen de geleverde apparatuur van Online.nl (modem en wifi-punten)
• Een wifimonteur boort geen gaten en werkt ook de kabels niet weg.

Een monteur inplannen
Het aanvragen van een servicemonteur gaat altijd via onze klantenservice. De wifimonteur kun je ook aanvragen via Mijn Online.nl. Heb je een monteur aangevraagd? Dan krijg je van ons een e-mail en smsje met een link om een persoonlijke afspraak in te plannen. Zo kun je zelf een datum kiezen die goed uit komt.

Herplannen of annuleren van een afspraak
Via de persoonlijke link kun je de afspraak ook zelf opnieuw inplannen of annuleren. Let wel op dat je dit uiterlijk 24 uur vóór de afspraak doet. Doe je het binnen 24 uur voor de afspraak, dan brengen we €45 voorrijkosten in rekening.

 

Waar gaat je vraag over?

Heb je een vraag over het instellen van je voicemail? Of lukt het niet om de Interactieve TV App te openen? Wij hebben alle veel gestelde vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet. Hieronder kun je kiezen uit categorieën die passen bij je vraag. En kom je er niet uit? Probeer dan ook eens onze stap-voor-stap oplossingen.