Op stap met… Manager Marketing & Sales Maarten
Terug naar de blog

Op stap met… Manager Marketing & Sales Maarten

11/06/2018 Wist je dat...

Bij Online.nl werken wij elke dag hard om onze klanten steeds weer de beste producten en diensten te bieden. We testen onze services, verbeteren klantervaringen en proberen nieuwe tv- en internetmogelijkheden uit. We doen er eigenlijk alles aan om ervoor te zorgen dat onze klanten een prettige ervaring hebben bij Online.nl. Daarom gebeurt er op ons kantoor in Hilversum van alles en nog wat. Om je een indruk te geven van de thuisbasis van Online.nl, neemt iedere maand een van ons je een dagje mee op stap. Vandaag gaan we op stap met Maarten, de Manager Marketing & Sales.

Maak kennis met Maarten

Maarten is Manager Marketing & Sales. Kortgezegd houdt dit in dat hij eindverantwoordelijk is voor alle marketing en sales van Online.nl.

Een dag uit het leven van Maarten

Hallo! Vandaag, donderdag 31 mei 2018, wil ik jullie een kijkje geven in mijn rol als Manager Marketing & Sales bij Online.nl. De eerste helft van 2018 is bijna voorbij en alles staat in het teken van de plannen voor de tweede helft van het jaar. Gaan jullie mee op stap met mij?

6.30 uur: Goedemorgen!

Ik word elke dag wakker door mijn biologische klok. Dan blijf ik nog even liggen en pak mijn telefoon om door nieuwsberichten, gemiste appjes, berichten op internet over Online.nl en de ontwikkelingen in de telecommarkt door te scrollen. En goed nieuws! Wij vragen al onze nieuwe klanten hoe tevreden ze zijn, en dit cijfer is weer beter dan vorige week! Het is heerlijk weer en om 7.00 uur loop ik met onze hond, een jonge Heidewachtel, een half uur op de hei.

8.00 uur: ontbijten

Mijn oudste dochter is al naar school en ik ontbijt met de jongste. Op mijn telefoon komt de dagelijkse e-mail binnen waarin de cijfers van de vorige dag staan. Sinds kort hebben we een radiocampagne met de boodschap: ‘Hou je van compleet? Dan krijg je compleet!’. De resultaten van de campagne zijn heel erg goed. We zien dat steeds meer mensen kiezen voor een abonnement met Internet, TV en Bellen bij Online.nl. Tijd om mijn werkdag te beginnen. Ik woon gelukkig dicht bij kantoor dus spring op de fiets.

9.00 uur: rapportages

Eenmaal aangekomen op kantoor, neem ik elke dag grondig de rapportages door met mijn collega’s. Wat valt op en wat kunnen we nog beter doen? Deze weken hebben we goed nieuws voor onze klanten! Via een e-mail laten we een groot deel van onze klanten weten dat er een hogere internetsnelheid mogelijk is op hun adres. Nu kunnen ze dus nog sneller surfen en genieten van Interactieve TV.

10.00 uur: koffie-break

Joanne opent de koffiebar op de vijfde verdieping. Mooi moment van de dag. Geen idee waarom, maar ik krijg altijd een hartje in mijn cappuccino ;-). Kan ik er gelijk weer tegen aan de rest van de dag.

10.15 uur: Interactieve TV – overleg

Dit is een leuk uur. Interactieve TV is voor ons ontzettend belangrijk. Vandaag bespreken we de Canal Digitaal TV App. Steeds meer mensen kijken televisie via hun telefoon of iPad. Bijvoorbeeld in de trein of op vakantie. Superhandig natuurlijk! We krijgen de bevestiging dat in juni de TV App een upgrade krijgt. Wekelijks kijken we of we nog verbeterpunten zien. Sinds kort hebben we ook een gratis filmaanbod: Online.nl Films. Deze films kun je on-demand kijken, ook via de app. Topfilms waar en wanneer je wilt dus! We willen dit natuurlijk graag aan onze klanten vertellen, dus promoten we dit leuke extraatje in onze nieuwsbrief.

11.00 uur: E-commerce overleg

Tez, Martijn en Laura werken nauw samen met onze e-commerce experts in Luxemburg, waar ons Europese hoofdkantoor zich bevindt. Vandaag staat het nieuwe CMS op de agenda. Dit betekent dat onze website een nieuwe ‘achterkant’ krijgt. Hierdoor kunnen we veel makkelijker werken en bijvoorbeeld dingen aanpassen. De komende maanden zal dit project veel van hun tijd in beslag nemen. Gelukkig wordt dit een enorme verbetering en zal het de moeite dus zeker waard zijn.

12.15 uur: lunchtijd!

Keuze genoeg in onze kantine. Vaak kies ik voor een gezonde salade, maar vandaag staat een van mijn favorieten op het menu: een broodje bal. Ik schuif aan bij mijn collega’s. Gezellig!

13.00 uur: leuke acties

In het wekelijkse sales- en marketingoverleg bespreken we vaak leuke ideeën en acties. Veel providers verhoogden onlangs hun prijzen. Wij niet, dus hiermee zijn onze pakketten nog aantrekkelijker geworden. Goed nieuws dus. Tez heeft een aantal mooie beelden gemaakt waarin we de verschillen tussen de providers goed zien. Veel voetballiefhebbers weten waarschijnlijk wel dat bij Online.nl alle 3 de ESPN kanalen standaard in het Basis HD-pakket zitten. Dit willen we natuurlijk ook vertellen aan de fans van de nieuwkomers in de Eredivisie: FC Emmen, Fortuna Sittard en De Graafschap. Bij Online.nl kunnen zij vol trots hun ‘cluppie’ zien spelen in de Eredivisie. Lekker compleet!

15.00 uur: contractbesprekingen

Wij vinden het belangrijk dat een abonnement bij ons afsluiten heel gemakkelijk is. Dus niet alleen via internet of telefonisch, maar ook in de winkel. Vandaag zijn we in gesprek met een grote winkelketen. Welke keten dat is, houd ik nog even geheim. We zijn er bijna, dus dat betekent dat onze abonnementen op nóg meer plekken in Nederland te krijgen zijn.

17.00 uur: een uurtje achter mijn laptop

Eindelijk tijd voor het beantwoorden van e-mails en vragen van collega’s. Een behoorlijk drukke dag, dus fijn om nog even achter mijn laptop te kruipen en mijn e-mail bij te werken. Om 18.00 uur stap ik weer lekker op de fiets naar huis met mijn laptop over mijn schouder. Om 21.00 uur krijg ik de laatste cijfers van de dag door: hoeveel mensen hebben vandaag voor Online.nl gekozen? Altijd spannend!

Wij van Online.nl

Iedere maand neemt een collega van Online.nl je een dagje mee om te laten zien wat er gebeurt bij ons op kantoor. Ben jij benieuwd wie we volgende keer volgen? Stay tuned en volg ons op Facebook en Twitter voor het laatste nieuws!

Chat

  • vandaag

  • Hoi! Welkom bij Online.nl🙂
  • Ben je al klant bij Online.nl of ben je ooit klant geweest?

  • Ja

    Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl

  • Ja

  • Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl

  • Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij je in te loggen met je Online.nl inloggegevens


    Loginnaam vergeten.
    Wachtwoord vergeten
    Ik ben nog geen klant

  • Ja

  • Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl

  • Leuk dat je bij ons komt kijken!


Het geselecteerde bestandsformaat wordt niet ondersteund
Chatbot