Op stap met… Technisch Directeur Youness
Terug naar de blog

Op stap met… Technisch Directeur Youness

09/05/2018 Wist je dat...
Bij Online.nl werken wij dag in dag uit hard om onze klanten steeds weer van de beste producten en diensten te voorzien. We testen onze services, verbeteren klantervaringen en proberen nieuwe tv- en internetmogelijkheden uit. We doen er eigenlijk alles aan om ervoor te zorgen dat onze klanten een prettige ervaring hebben bij Online.nl. Op ons kantoor in Hilversum gebeurt er achter de schermen van alles en nog wat. Om je een indruk te geven van de thuisbasis van Online.nl, neemt iedere maand een van ons je een dagje mee op stap. Vandaag lopen we een dagje mee met Youness.

Maak kennis met Youness

Youness is Technisch Directeur van Online.nl. Hij is daarmee eindverantwoordelijk voor de netwerkdiensten achter de producten die onze klanten gebruiken. Hij maakt de vertaalslag tussen onze producten en de techniek die daar aan de achterkant voor nodig is. Samen met zijn team is hij niet alleen verantwoordelijk voor deze techniek, maar ook voor de implementatie en het beheer daarvan. Hij zorgt er dus voor dat de producten en diensten die wij aanbieden goed werken en steeds beter worden. Belangrijk werk dus!

Een dag uit het leven van Youness

Ik neem jullie graag mee op woensdag 2 mei 2018. Woensdag is altijd een technische en volle dag met veel meetings. Benieuwd wat er allemaal besproken wordt? Lees dan snel verder!

07.00 uur: wakker worden!

Ik word altijd rond 7.00 uur wakker. Als eerste check ik dan mijn telefoon: wat heb ik allemaal gemist? Ik zet de radio aan om rustig wakker te worden. Eerst BNR en daarna een muziekje. Nog even snel een lekker ontbijt naar binnen werken en dan spring ik de auto in naar kantoor. Op naar Hilversum!

09.00 uur: de dag doorlopen met mijn team

Mijn werkdag begint altijd met een teammeeting. Ik zit dan samen met de boys uit mijn team en we lopen dan de vorige dag en nacht door. Zijn er veranderingen of opvallende zaken waar we rekening mee moeten houden? Zo krijgen we soms veel telefoontjes over een bepaald onderwerp. In zo’n geval duiken we meteen in onze systemen om te kijken wat er aan de hand is. Na de meeting is het tijd voor mijn volgende dagelijkse ritueel: een cappuccino met een extra shot espresso. Heerlijk! Polaroid van het datacenter van Online.nl

10.00 uur: M7 project-meeting

Online.nl is onderdeel van de M7 Group, een Europese tv-aanbieder met grote merken in verschillende landen. In dit overleg zitten we met de technisch directeur van de M7 Group en mijn collega’s van de andere merken bij elkaar om grote technische projecten te bespreken. Wat we zoal bespreken? De verhuizing van ons datacenter, het upgraden van de capaciteit op ons netwerk of een upgrade van de firmware van onze modems. Klinkt allemaal erg technisch en ingewikkeld, maar belangrijk is het wél. Zo is de verbinding van onze wifi-modems dankzij nieuwe firmware een stuk stabieler en sneller. Als klant kun je zo nóg sneller internetten, beter Interactieve TV kijken en onbezorgd bellen. Extra voordeel: nu al onze modems dezelfde firmware hebben, lossen we eventuele problemen veel sneller op. Een stuk overzichtelijker en dus fijn voor onze klanten!

11.00 uur: projectmeeting Online.nl, Fiber én Stipte

Naast Online.nl ben ik sinds kort ook verantwoordelijk voor de netwerkdiensten van Fiber en Stipte. In deze meeting bespreken we onder andere de mooie campagne die we voor Online.nl zijn gestart met flinke korting voor nieuwe klanten. Ons werk is dat mensen die een abonnement willen afsluiten, via onze site het nieuwe aanbod te zien krijgen. We willen dat onze site zo gebruiksvriendelijk mogelijk is en dat een abonnement snel en makkelijk is afgesloten.

12.00 uur: lunch time met collega’s

Tijd voor lunch! Geen saaie boterhammen, maar een heerlijk soepje met een verse salade in ons bedrijfsrestaurant. Iedere dag staat er wat anders op het menu, dus ik eet nooit twee dagen achter elkaar hetzelfde.

13.00 uur: operationeel team Fiber, Stipte en Online.nl

Daarna schuif ik aan bij een operationeel overleg. We kijken naar de projecten die we zijn gestart. Verloopt alles volgens plan? Zijn er wijzigingen in het netwerk waar we rekening mee moeten houden? Bij alle projecten houden we het netwerk goed in de gaten. Aan de achterkant sleutelen we regelmatig aan de techniek om onze diensten te verbeteren, maar we vinden het heel erg belangrijk dat klanten hier geen last van hebben. Polaroid van het netwerkscherm bij Online.nl

14.00 uur: de week doorspreken

Samen met mijn manager bespreek ik de voortgang van alle projecten. Doel is om altijd één lijn te zitten met betrekking tot de werkzaamheden, procesverbeteringen en eventuele escalaties. We zorgen er natuurlijk voor dat ons netwerk zo stabiel mogelijk is. Gaat er onverhoopt toch een keer iets mis, dan noemen we dat een escalatie. In dat geval hebben we een speciaal proces om problemen snel op te lossen.

15.00 uur: voorbereiding van de ‘monthly’

Elke maand bespreekt het managementteam van de M7 Group de netwerkdiensten, de lopende projecten, de budgetten en de organisatie. Ik maak hiervoor altijd een presentatie, zodat iedereen op de hoogte is. Meestal duurt dit een uurtje en daarna is het tijd om te socializen. Even checken bij de boys hoe het gaat en of er bijzonderheden zijn. Met collega Yuri kijk ik hoe het in het callcenter gaat. Dit helpt ons ook om snel op de hoogte te zijn van eventuele problemen bij klanten. Extra lekker op de woensdagmiddag: er wordt dan vers fruit bezorgd, dus meteen een mooi moment voor een lekkere snack!

17.30: de dag zit er op!

Mijn werkdag zit er op! Op kantoor dan, want in principe ben ik 24/7 beschikbaar. Mijn topteam staat altijd klaar als er iets mis gaat, maar ik ben de eindverantwoordelijke. Daarom sta ik altijd klaar om te helpen. Met plezier! Elke dag zetten we weer een stapje om uiteindelijk technisch de beste provider van Nederland te zijn. Klanten zien dagelijks het effect van het werk dat wij met elkaar verzetten en dat maakt dit werk extra leuk.

Chat

  • vandaag

  • Hoi! Welkom bij Online.nl🙂
  • Ben je al klant bij Online.nl of ben je ooit klant geweest?

  • Ja

    Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl

  • Ja

  • Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl

  • Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, vragen wij je in te loggen met je Online.nl inloggegevens


    Loginnaam vergeten.
    Wachtwoord vergeten
    Ik ben nog geen klant

  • Ja

  • Nee, Ik wil klant worden bij Online.nl

  • Leuk dat je bij ons komt kijken!


Het geselecteerde bestandsformaat wordt niet ondersteund
Chatbot