category label Wist je dat... Blog met tips, weetjes en informatie over internet en tv | Online.nl

De 5 meest gestelde vragen aan de Online.nl-klantenservice

Blog met tips, weetjes en informatie over internet en tv | Online.nl author BoukeDoor leestijd 3 minuten

Heb je een vraag over je abonnement bij Online.nl? Of werkt iets niet en heb je hulp nodig? Dan staan de toppers van de Online.nl-klantenservice voor je klaar. Deze vijf vragen worden het vaakst gesteld. Doe er je voordeel mee!

Heb je een vraag over je Online.nl-abonnement? Je kunt op vier manieren contact opnemen met de klantenservice van Online.nl:

  • Via de online hulp zie je veel gestelde vragen.
  • Telefonisch, van maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 21.00, naar 088 0038500 (lokaal tarief) (of naar 1200 als je Bellen van Online.nl hebt).
  • Via Facebook.
  • Via Twitter.

De 5 meest gestelde vragen (en hun antwoorden!) aan de Online.nl-klantenservice

Van vragen over Online.nl Films tot je internetaansluiting: de klantenservice van Online.nl krijgt uiteenlopende vragen. Welke vijf het vaakst worden gesteld? Wij zochten het uit én beantwoorden ze hieronder!

Vraag 1: ‘Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?’

Antwoord: Via een machtigingskaart.

Toelichting: De Online.nl-klantenservice krijgt deze vraag vaak, omdat dit niet makkelijk en snel via Mijn Online.nl geregeld kan worden. Waarom wijzigen van je rekeningnummer alleen via een machtigingskaart kan? Uit veiligheidsoverwegingen. Hier vind je de kaart om je rekeningnummer van je Online.nl abonnement te wijzigingen. Print ‘m uit, vul de gegevens in en stuur ‘m vervolgens in één envelop op naar:

Online.nl
Postbus 460
1200 AL Hilversum

PS: vergeet je de postzegels niet? 🙂

Vraag 2: ‘Hoe geef ik een verhuizing door?’

Antwoord: Via Mijn Online.nl.

Toelichting: Je kunt adreswijzigingen doorgeven via je Mijn Online.nl-account. Ga naar Mijn Online.nl en log daar in met je gebruikersgegevens. Inloggegevens kwijt? Geen probleem. Klik dan op gebruikersnaam of wachtwoord vergeten. Na het inloggen kun je gemakkelijk je persoonlijke gegevens, zoals je adres, aanpassen.

Vraag 3: ‘Ik wil mijn abonnement uitbreiden of wijzigen, hoe doe ik dat?’

Antwoord: Ook via Mijn Online.nl!

Toelichting: Wil je de internetsnelheid op je adres verhogen (of verlagen) of een aanvullend zenderpakket afsluiten (of stopzetten)? Ook dit regel je via Mijn Online.nl. Onder het kopje ‘Mijn producten’ zie je wat er op jouw adres allemaal mogelijk is. Zo kun je in alle rust bepalen welk pakket je neemt. Vragen of een advies of maat? Dan kun je uiteraard bellen met onze productspecialisten.

Vraag 4: ‘Hoe verbeter ik mijn wifi-signaal?’

Antwoord: Aan de hand van ons stappenplan om je wifi-signaal te verbeteren.

Toelichting: Op de pagina achter de bovenstaande link lees je precies hoe dat werkt. Het kan zijn dat je wifi-verbinding soms niet optimaal werkt. Meestal komt dat omdat je met je apparaat te ver van het wifi-modem staat. Of dat het wifi-modem bijvoorbeeld in de meterkast staat. Hierdoor kan het signaal zich minder goed verspreiden.

Een paar tricks die we je graag alvast vertellen:

  • Plaats het wifi-modem, als het mogelijk is, op een centrale plaats in huis (bijvoorbeeld in de woonkamer, niet in de hoek of op de overloop).
  • Verander het wifi-kanaal (hiermee voorkom je ‘filevorming’ in de lucht van andere wifi-modems die hetzelfde kanaal gebruiken).
  • Installeer een ‘wifi-repeater’. Zo’n apparaat kost een paar tientjes. Plaats ‘m tussen de wifi-modem en de locatie waar je geen bereik hebt in. Een wifi-repeater verlengt het wifi-signaal, maar wel met een lagere snelheid. Internetten via een wifi-repeater gaat dus iets langzamer.

Kom je er niet uit? Probeer dan eens onze servicetool. Hiermee kun je gemakkelijk je wifi-verbinding optimaliseren.

Vraag 5: ‘Ik heb een vraag over mijn nota’

Antwoord: Op Mijn Online.nl zie je alle details over je nota.

Toelichting: Weet je niet waarom je abonnementskosten zijn zoals ze zijn? Dan kun je je nota inzien op Mijn Online.nl. Hier zie je in detail welke dienst hoeveel kost.

Mijn Online.nl: zelf de volledige controle over je abonnement

Zoals je kunt lezen, kun je via je persoonlijke Mijn Online.nl heel veel zaken rondom je abonnement regelen. Eerder bespraken we al de mogelijkheden van Mijn Online.nl. Wie weet beantwoordt dit wel een vraag van jou!

Over welk onderwerp zou jij graag meer uitleg krijgen?

Bekijk resultaat

Laden ... Laden ...